Bilboko Portuko Agintaritzaren BilbOPS proiektua inbertsio estrategiko bat da eta helburutzat dauka Edukiontzien, Gurutzaldien eta Ferryen nasak elektrifikatzea, gure OPS teknologia (onshore power supply) -cold ironing bezala ere ezaguna- zabalduz gure azpiegituran eta 11 konexio-puntu eskainiz.
Teknologia horretarako prestatuta dauden itsasontziek posible dute sare elektrikora konektatzea portuan geldirik dauden bitartean, euren diesel motor osagarriak itzalita. Horrela ez da isurtzen berotegi efektuko gasik (CO2, nitrogenoa eta sufre dioxidoa), ez da sortzen bibrazio eta zaratarik, eta hori guztia onuragarria da ingurumenarentzat eta osasun publikoarentzat.
BilbOPS proiektuari esker, Bilboko Portua hurbilago egongo da Europar Batasunaren “Fit For 55” helburuak betetzetik, Portuak isurtzen dituen berotegi efektuko gasak %40 gutxituko baitira.
Proiektu honen eta beste neurri osagarri batzuen bidez lortuko dugu Europar Batasunak 2030erako ezarri duen helburua, hots, isuriak % 55 gutxitzea.
Bestalde, BilbOPS proiektuari esker jauzi kualitatibo bat egingo dugu Arku Atlantikoan, Bilboko Portuaren azpiegiturak egokituz eta zerbitzu berri bat eskainiz.
Hala, sare efektu bat sortzen lagunduko dugu, horrelako azpiegitura gehiago ezar daitezen Europako portu garrantzitsuenetan, eta itsas konpainiek inbertsioak egin ditzaten itsasontzietan, hala, prest egongo dira portuetako sarera konektatzeko.
Estatuko Portuak koordinatzen dituen “OPS Master Plan for Spanish Ports” Plan Zuzentzailearen barruan dago BilbOPS.
Planetarentzat:
Pertsonentzat:
Profit:
Bilboko Portuak Lurreko Elektrizitate Hornikuntzarako (OPS) 30 MW gehituko dizkio bere potentzia instalatuari, eta zerbitzu hori eskaini ahal izango du 2026etik aurrera.
Horretarako:
Proiektua eskaeraren arabera aldatu eta eskalatu ahal izango da.
BilbOPS bezalako trakzio-proiektu batek bultzada bat ematen dio gure berrikuntzako ekosistemari konponbide berriak sortzeko eta OPS zerbitzua hobetzeko.
Teknologia berritzaile aplikagarrien garapena:
Bilbo Portlab-ek garatutako Living-lab bat sortuko da, 20 bat startup lotuko dituena proiektu honetara lau urtean.
Lankidetza beste ekosistema berritzaile batzuekin:
Bilboko Portua bezala, Europako Korridore Atlantikoko portu garrantzitsuenak ere hainbat ekintza bultzatzen ari dira itsas garraioaren kanpo-kostuak murrizteko. Energia-iturri garbiagoen aldeko apustua egiteaz gain, “Onshore Power Supply” edo nasatik itsasontzietarako elektrizitate-hornikuntzak inpaktu handia izan dezake berotegi efektuko gas isuriak eta zaratak murrizteko.
Inbertsioak eginez itsas korridore edo ibilbide bat osatzen duten portuetako instalazioetan, itsas konpainiek ere azkarrago egokituko dituzte euren itsasontziak.
Testuinguru horretan, eta Bilboko Portuko nasak elektrifikatzeko behar den azpiegitura definitu beharrez, lanean aritu gara Europako beste portu batzuekin, Bilboko Portua erabiltzen duten itsas konpainiekin, sektoreko elkarte garrantzitsuenekin eta beste interes-talde batzuekin. Proiektua zehaztu ostean, Europan aurkeztu dugun proposamenak babes handia jaso du 34 babes-gutunen bidez.
Harreman-sare horretatik sortu da BilbOPS Forum, urtero egingo den ekitaldi bat jardunbide egokiak, konponbide berritzaileak, zerbitzu ereduak etab. partekatzeko eta lankidetzako proiektu honi jarraipena emateko.
Bilboko Portuko Agintaritzak eta Europako Batzordeak BilbOPS proiektuaren diru-laguntza kontratua sinatu dute, CEF Transport 2021-2027 laguntza-programaren barruan, eta, horren ondoren, Europako aurre-finantziazioaren 5 milioi euro sartu dira lanak hasteko. Ekimen honek 78,7 milioi euroko inbertsioa eskatzen du, eta horietatik % 19, hau da, 14,2 milioi, CEF Transport-en deialdi honen bidez finantzatuko dira. Horrez gain, 4,3 milioi euroko diru-laguntza du A5 kai berrirako, Berreskuratze eta Erresilientzia Mekanismoaren bidez. BilbOPS proiektuaren lehen lizitazioa 2022aren amaieran egin zen, eta espero da azpiegitura 2026an martxan jartzea
Informazio gehiagorako, jarri gurekin harremanetan: